Visa opgehaald! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van inekeenmathieu - WaarBenJij.nu Visa opgehaald! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van inekeenmathieu - WaarBenJij.nu

Visa opgehaald!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2008 | Nederland, Tilburg

Het is gelukt...
Vorig weekend heb ik alle noodzakelijke spullen ingevuld en verzameld. Waaronder de hele formele brief van Jacob en Gabrielle waarin ze ons uitnodigen voor een vriedenbezoek. Vorige week maandag is Bert zijn geduld op de proef gesteld. Hij moest toch in Den Haag zijn en was zo aardig om de visum-aanvraag 'even' af te geven. Dat bleek anders! Enorme drukte op zo'n ambassade. Hij heeft anderhalf uur in de rij moeten staan.
Gister ben ik geweest om de paspoorten dan weer terug te halen. En aagezien ze de vorige week een aantal dagen dicht waren, was deze drukte helemaal top. Ik heb een tijdje in de rij gestaan. Die was wel 25 meter buiten de ambassade op de stoep. Tot ik in de gaten kreeg dat dit niet voor twaalf uur zou gaan lukken en begreep dat ze mensen die niet voor twaalf uur binnen waren, gewoon niet zouden helpen die dag. Dat moest anders. En ik had tenslotte een rose papiertje wat het bewijs was, dat ik al een keer in de rij gestaan had en alleem maar een visum kwam afhalen vandaag. Dus heb ik al mijn brutaliteit verzameld en ben naar een andere deur gelopen waar mensen uit kwamen. Een serieuze bewaker meldde dat hij me er niet in kon laten, maar dat ik wel met mijn rose papiertje langs de rij heen mocht lopen zodat hij me bij de ingang wel binnen kon laten. En het werkte, mezelf verontschuldigend en met het rose papiertje zwaaiend ben ik langs al die wachtende mensen gelopen en werd ik binnen gelaten. Om vervolgens achter aan te sluiten in de rij van afhalen. En de paspoorten waren klaar, voorzien van een hele mooie stikker op bladzijde 6. We gaan dus echt, nu kunnen de voorbereidingen beginnen. Koffers pakken!!

  • 08 Oktober 2008 - 08:23

    Angela:

    Hoi Mathieu en Ineke,

    Nog maar een paar dagen en dan gaat het avontuur beginnen....

    Geniet nu nog maar even van de voorpret, het is zo vrijdag...

    Groetjes,
    Angela


  • 09 Oktober 2008 - 19:39

    Rianne:

    Hallo Mathieu en Ineke,

    Nog één nachtje slapen, even naar school en werken en dan ....op naar Schiphol! Heel veel plezier samen!!
    Mathieu, geniet van jouw eigen TV/DVD in het vliegtuig; ongeveer 10 uur ongestoord genieten van een leuke film.

    Groetjes,
    Rianne

  • 10 Oktober 2008 - 20:36

    Hanneke:

    ha ha, ik had dit verhaal niet meegekregen. Ik zie het al helemaal voor me.

    Op dit moment zitten jullie al 1,5 uur in het vliegtuig en als ik morgen wakker word, zijn jullie daar... had ik al gezegd dat ik jaloers ben?

    Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2008

Laatste avond bij Jacob

19 Oktober 2008

De muur

19 Oktober 2008

Oranje

18 Oktober 2008

Indrukwekkend

17 Oktober 2008

Hoezo veel mensen

Actief sinds 07 Okt. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 7454

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2008 - 21 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: