Goed aangekomen! - Reisverslag uit Beijing, China van inekeenmathieu - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Beijing, China van inekeenmathieu - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: Ineke

12 Oktober 2008 | China, Beijing

Jullie slapen nog, maar wij hebben onze eerste nacht in China er al op zitten.
Na het afscheid nemen op Schiphol, wat toch moeilijker was, als ik verwacht had. (Lieve Mara en Romee, met jullie ik mis mama niet kadootjes en alle leuke dingen die jullie en wij voor de boeg hebben, gaat de tijd snel voorbij) We hebben we een prima vlucht gehad. Weinig entertainment aan boord, mahtieu heeft alleen een aantal goals uit de champions league kunnen vinden die de moeite waard waren. Maar omdat we wel hebben geslapen, ging de reis snel voorbij. Aangekomen in Beijing stond Jacob op ons te wachten.
's-Middags hebben we de hele vakantie gepland en toen zijn Mathieu en ik nog even naar buiten gegaan. Bij het appartement is een speeltuin en we hebben gewandeld. Op straat krijgen we erg veel aandacht. Heel veel mensen kijken naar ons, niet onvriendelijk, maar we krijgen wel veel aandacht. Mathieu vindt dat heel naar. Hij wilde steeds terug, maar heb hem proberen uit te leggen dat we gewoon vreemd zijn. Hoeveel mensen in de Blaak zouden kijken als er twee chinesen rondwandelen? We kwamen bij Chaoyang park. Met ons beste chinees twee kaartjes gekocht en het bleek een grote kermis, autotentoonstelling en foto-scene voor bruidsparen. Uiteindelijk was Mathieu te overtuigen om maar eens in een golfkarretje te rijden. We moesten onze naam en een telefoonnummer invullen, borg betalen en rijden maar. Dat was voor Mathieu het hoogtepunt van de dag. Toen er aardige Chinees in zijn beste engels uitgelegd had wat gas geven en remmen was, zijn we het maar gaan proberen. Mathieu rijdt.

's avonds uit wezen eten met Jacob en Gabrielle. Met de auto, hele straten vol met verlichting, alleen maar restaurants naast elkaar, de een nog met nog meer verlichting en lampionnen als de ander. En een drukte in het verkeer. Aangekomen moest die auto geparkeerd worden. De deur wordt opengedaan door een chinees in een keurig pak met pet op en handschoenen aan. Hij doet zijn mond open en een stortvloed aan klanken komt eruit. En....Jacob produceert op dezelfde wijze een evengrote stortvloed aan klanten. Hoezo zou hij geen chinees spreken! Geweldig om te zien en te horen. Ook in het restaurant, echt indrukwekkend! Heerlijk gegeten, chrysantenthee erbij gedronken. En natuurlijk met stokjes.

Vanmorgen viel het niet mee om op te staan. Dus we liggen nu al een beetje achter op de geplande activiteiten van vandaag..

De foto's bij dit verhaal staan hier:

• 12 Oktober 2008 - 07:36

Angela:

Hoi Mathieu en Ineke,

Wauw, klinkt echt overweldigend! Fijn dat de reis goed verlopen is. Heel veel plezier, groetjes aan Jacob (cool dat ie chinees spreekt!)

Groetjes,
    Angela

• 12 Oktober 2008 - 08:04

Dirk En Nicole:

lieve I e M, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. kan me voorstellen dat het voor M even wennen is. Hoop dat dit een fantastische reis gaat worden. have fun.
    XXXX D en N

• 12 Oktober 2008 - 10:43

Rianne:

Het zal zeker een superreis gaan worden (is het al!)! Ben benieuwd naar de volgende avonturen. Lieve groeten aan Jacob en Gabriëlle en natuurlijk aan jullie!!! Tot het volgende bericht!

Groetjes,
    Rianne