Te druk om te schrijven - Reisverslag uit Beijing, China van inekeenmathieu - WaarBenJij.nu Te druk om te schrijven - Reisverslag uit Beijing, China van inekeenmathieu - WaarBenJij.nu

Te druk om te schrijven

Door: Ineke

15 Oktober 2008 | China, Beijing

Echt waar, het is nu half twaalf en we komen net binnen. Weer een dag vol avontuur en jullie kennen gister nog niet eens.....

Dinsdag ging Jacob met ons mee naar de dierentuin. Met de auto, dus eerst tanken. En het is echt waar. Ik heb weer een benzinepomp gevonden waar er iemand voor mij wil tanken. Wat iemand? Er staan zomaar zes chinezen te wachten of ze kunnen helpen. Ik overweeg nu serieus om ook te emigreren. Maar Mathieu vind dat toch geen goed plan.

De dierentuin was snel gevonden, parkeren ging iets moeilijker. Hoogtepunt van deze dierentuin zijn dus echt de reuzenpanda's. Ze zijn echt geweldig. Net knuffeldieren. Geen wonder dat ze daar zo trots op zijn. Ook het aquarium was heel mooi,

Op tijd weer weg bij de dierentuin en op naar de hutong. Dat is een oude wijk in peking waar de chinezen nu nog wonen. Het zijn voornamelijk grijze muren, heel kleine straatjes. We werden er dan ook door heen gefietst met een ricksha. Je ziet weinig huizen, want elk chinees huis is verborgen achter een poort. Nu geeft die poort wel meteen aan hoe rijk de familie is, hoe meer sterren, hoe meer geld. We zijn nog even thee wezen drinken bij een lokale familie (daar wil je toch niet echt wonen!) En Rianne, ze hadden dus een huisdier wat nog minder werk met zich mee brengt, veeeel minder werk als die konijnen van ons zelfs, namelijk een krekel, een tor en een schildpad. Echt als huisdier in een potje!

Op de bell-tower geweest. In het oude china had natuurlijk niemand een horloge en dan werd er om de paar uur gebeld zodat toch iedereen wist wanneer het weer tijd was om op te staan.

Daarna nog een theehuis bezocht en op zijn chinees wel drie soorten thee gedronken. En de weddenschap ga ik winnen want ik heb wel drie slokjes afvalthee op. Mahtieu ziet er nog niets van zegt hij. (Maar je kan het al bestellen Rianne)

Thuis gekomen zijn we naar de supermarkt geweest, met een omweg. Eerst langs de stadsverwarming. Die is nog niet in gebruik, het is hier dan ook prima weer. Probleem is echter dat deze ook niet aangaat als het koud wordt, maar op 15 november. Alle gewone chinesen, maar ook kantoorgebouwen, waaronder de ambassade waar Gabrielle zit, worden pas vanaf die datum verwarmd. En dat is dus koud lijden. Maar daar hebben ze dan weer wat voor gevonden. Heel warm ondergoed, een gespecialiseerde afdeling in de supermarkt. Nou Marjo, voortaan heb jij het nooit meer koud op de markt, want voor jou heb ik een mooi setje uitgezocht. (Mocht het niet passen in de supermarkt, maar het was de grootste damesmaat)
Maar ze hadden nog veel meer in die supermarkt, eigenlijk alles! Daar is de grote Albert Heijn nog niets bij.

Thuis gekookt, nog een spelletje gedaan en toen naar bed gegaan. Iets later als de dag daarvoor, want wakker liggen in bed, verveelt heel snel...

De foto's die komen morgen want daarvoor is het nu veel te laat.

Lieve groeten.

De foto's bij dit verhaal staan hier:

• 14 Oktober 2008 - 17:02

Rianne:

Een krekel, tor en schildpad.... het 'hok' schoonmaken vergt misschien minder tijd, maar het knuffelgehalte is dan ook niet erg hoog!! Ik zal de kaartjes alvast reserveren. Of compenseer je de afvalthee door lekkere loempia's?
    Ben benieuwd naar de foto's en de volgende avonturen!!!

• 15 Oktober 2008 - 07:58

Dirk En Nicole:

lieve allebei,
    wat een avontuur. fantatich dat jullie zoveel bekijken en rondfietsen enz. foto's moeten geweldig zijn. dit soort huisdieren zijn wel te doen.
    zullen de koffie maar ruilen voor thee de komende tijd. veel liefs,
    d en n

• 15 Oktober 2008 - 09:11

Jasmijn:

Hallo,
    Wat een leuke verhalen allemaal zeg! Ben wel een beetje jaloers zeg! Wij allemaal hard aan het werk, en Ineke heeft het weer voor elkaar om niet te tanken, ha ha! Ben benieuwd naar jullie vervolgverhalen!

• 15 Oktober 2008 - 10:30

Mara En Romée:

Wij hebben een leuk huisje. Gisteren zijn wij naar Walibi geweest. We hebben in heel veel attraties gezeten. We hebben in de kleine achtbaan gezeten. Wel tien keer achter elkaar. Het lijkt net als fietsen in Beijing. De leukste attractie was de Express.Wij vonden de theekopjes en de Mexicaanse hoeden ook vet cool. Ik hoop dat jullie het heel leuk hebben. Doe Gabrielle en Jacob ook de groetjes van ons en papa. Veel kusjes Mara en Romée en tot snel. P.s. we hebben nog foto's kunnen we die naar een emailadres sturen???